19 Temmuz 2010

ÖZGÜVEN & ÖZDEĞER

Özgüvenli cocuklar yetistirmek her ebeveynin hayali, tabi benim de...

Bu karmasık dünyada kendinden emin ayakta durabilmek hatta en basiti aynaya güleryüzle ve kendinden emin bakabilmek...

Özgüveni geliştirmek icin bircok kitaplar yazılır, öneriler verilir..Peki ya öz değer?
Cevreme baktıgımda öyle farklı insanlar görüyorum ki.. Kendine asırı güvenen, "ben,ben ve yine ben" ciler..Bir selam vermekten bile yoksun, özgüvenli kisiler..Öz degerler peki?
Dersu'nun bebekliginden itibaren özellikle uyku öncesi "benim güzel oglum, yakısıklı oglum" gibi bol öpücük / koklama ve oksamalı uykuya dalıslarda hep özelliklerini fısıldardım kulagına..yakısıklı, akıllılardan sonra sıralanırdı özellikler: güleryüzlü, yardımsever, neseli, esprili, sakacı, düsünceli, kibar, özgün, suya bum bum diyen:) , sıcakkanlı, olumlu, inat ( bazen..) arada fiziki özellikler de girerdi devreye tabİ, boncuk burunlu gibi:)  

aynı sekilde Zeynep'te de basladı bu özellikler..bircokları benziyor...farklar ise korkusuz, kendinden emin, dikbaslı:) , tuttugunu koparan, suya bayılan su kusu, güzel saclı, alımlı...

umuyorum ki bu güzel iki kardes,  kendilerinin farkında gecirirler tüm günlerini..

Hiç yorum yok: